Herrliche Zeiten (2018)

Duitsland
Komedie / Drama

geregisseerd door Oskar Roehler
met Oliver Masucci, Katja Riemann en Lize Feryn

Een rijke getrouwde man is op zoek naar een nieuwe huishoudster voor zijn luxueuze villa. Hij plaatst een vergezochte advertentie online met de tekst "slaaf vereist". Het is een grap. Een cynische grap, maar uiteindelijk een grap die Bartos en zijn jonge vrouw Lana in hun huis brengt, waardoor zijn leven en dat van zijn echtgenote voor altijd zal veranderen. Heel wat zaken lopen in het honderd en voor het rijke echtpaar dat tot nu toe een leven van zorgeloze welvaart heeft geleid heeft dit fatale gevolgen.

Teaser

Plezierig, ondanks soms extreem gewelddadig, deze zwarte satire die de onbenulligheid van een steenrijk koppel hekelt.
Lijkt het af te stevenen op een voorspelbaar verloop en slot, dit laatste houdt toch wel verrassende wendingen in, al had ik wat meer subtiliteit verwacht, maar daar is het de makers nu precies niet om te doen. Lekker choqueren, absurd doen lijken meer de boodschap in een sfeertje van hautain en onverantwoordelijk rijkemansgedoe, uitgekiend bedrog en...harde werkelijkheid.
Oliver Masucci, Katja Rieman en Samuel Finzi zitten allen stevig in hun rol.