Hendi va Hormoz (2018)

1 stem

Iran

geregisseerd door Abbas Amini
met Zohre Eslami, Hamed Alipour en Mohammad Banouj

Bloedrode golven beuken op de kust van Hormuz. Het Iraanse eiland heeft een rijke hoeveelheid hematiet, hoewel maar weinig inwoners profiteren van het rode goud. De 16-jarige Hormoz wordt getroost door het vooruitzicht dat hij de mijn kan huren, omdat hij is uitgehuwelijkt aan de 13-jarige Hendi. Helaas stelt de jongeman vast dat de deur voor deze nieuwe mogelijkheid gesloten blijkt. Wanneer Hendi zwanger raakt, gaat Hormoz een onheilspellend pact aan met een smokkelaar om het levensonderhoud van zijn familie te verzekeren.