La Cama (2018)

1 stem

Argentinië / Brazilië / Nederland / Duitsland

geregisseerd door Mónica Lairana
met Alejo Mango en Sandra Sandrini

Het is een hete zomer in Buenos Aires. George (58) en Mabel (56) brengen hun laatste 24 uur samen door als een paar opgesloten in hun ouderlijk huis. Het huis is verkocht en nu moeten ze het ontmantelen en alle dingen die ze in hun leven hebben verzameld samen verdelen voordat de vrachtwagen arriveert. Die ochtend proberen Jorge en Mabel op verschillende manieren te vrijen, maar alles is tevergeefs. Beiden huilen ze. De rest van de dag, opgesloten in hun huis, verplaatsen ze meubels, eten, douchen, lachen, pakken dingen in, huilen, lachen opnieuw, vinden hun dode kat, begraven deze, spelen met hun hond, gooien dingen weg, en in het midden van deze emotionele ups en downs, nemen ze afscheid van elkaar.

avatar van Verhoeven
De grootste draak die ik afgelopen Berlinale zag is onlangs aangekocht. U zijt gewaarschuwd.