Xin Mo (1975)

Hongkong
Horror / Thriller

geregisseerd door Wei Lo
met Reiko Ike, Chun Hsiung Ko en James Tien

In een klein stadje wordt de enige zoon van een lokale invloedrijke familie, dood en naakt aangetroffen in een wijnwinkel. Zijn vader, Lin Chi-hsing, houdt vol dat de moord is gepleegd door Tseng Chai-chu, de echtgenoot van Cheng Niang. Tseng beweert dat hij onschuldig is. De vader probeert vervolgens een magistraat, Tang, om te kopen om Tseng meteen te executeren. Cheng Niang hoort over de dood van haar man en hangt zichzelf op. Magistraat Tang is door zijn geweten getroffen en begint elke nacht de geesten van Tseng en Cheng Niang te zien.