Michael Mosley vs. the Superbugs (2017)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Peter Gauvain
met Michael Mosley

Steeds meer bacteriële infecties worden resistent tegen allerlei antibiotica. Gezondheidsexperts waarschuwen dat we tegen 2050 geconfronteerd zullen worden met wereldwijd jaarlijks meer dan 10 miljoen mensen die sterven aan resistente bacteriële infecties. Michael Mosley gaat op zoek naar de oorzaken van deze crisis en naar oplossingen, o.m. door een levensgrote gelatinepop te laten begroeien met bacteriën en er vervolgens antibiotica op los te laten. Michael trekt naar de VS en Polen, waar hij 'resistentiejagers' ontmoet, wetenschappers die op zoek zijn naar nieuwe behandelmethodes.