The Bastard (2018)

Nederland / Ethiopië / Zuid-Afrika
Documentaire

geregisseerd door Floris-Jan van Luyn

Een Friese fietsenmaker krijgt op een dag het onwaarschijnlijke bericht dat hij een Ethiopische halfbroer heeft. Hij heet Daniel en zit gevangen in een dodencel in Addis Abeba. Dat nieuws is het startpunt van een onthutsende familiegeschiedenis. Over een verstoten kind dat opgroeit voor galg en rad, en een bejaarde vader die niet langer kan ontkomen aan zijn inmiddels volwassen bastaardzoon. Daniel koestert grote wrok en hunkert naar de erkenning. Maar zijn vader wil er niets van weten, al was het naar omdat Daniel zwart is. Een DNA-test veroordeelt ze tot elkaar. En dan blijken vader en zoon meer met elkaar gemeen te hebben dan ze ooit zouden willen toegeven.

Vanaf 29 maart in de bioscoop (Cinema Delicatessen)