Death Island: Paranormal Retribution (2017)

Thriller

geregisseerd door Chris Penny
met Craig Bouwens, Nicole Bray en Chuck Harb

Een groepje personen dat het bovennatuurlijke onderzoekt gaat op pad om een documentaire op te nemen. Ze begeven zich naar een afgelegen eiland waar meerdere wandelaars verdwenen zijn. De groepsleden worden gewaarschuwd door de eilandbewoners, maar trekken zich er niets van aan. Na een tijdje raakt de groep de weg kwijt op het eiland, en beginnen de problemen.

avatar van Collins
Een film van het type 'found footage' en een slechte ook. Gedurende de 80 minuten speelduur, gebeurt er niets opwindends. We kijken naar een filmcrew op een eiland, die op zoek is naar onverklaarbare gebeurtenissen en paranormale activiteiten. Maar ach, behalve wat geritsel in het struikgewas waar men zeer opgewonden over doet, zijn er geen vreemde zaken merkbaar. Desondanks meet men zich de hele speurtocht lang een zeer angstige houding aan, waarmee mijn eerdere woorden over het gemis aan onverklaarbare gebeurtenissen meteen worden gelogenstraft.
De enige dynamiek in de film komt uit de vele onenigheid tussen de groepsleden. Helaas missen de conflictjes ieder diepzinnig psychologisch fundament en bestaan ze slechts uit onvolwassen gebazel. Ze zijn niet interessant en voegen niets toe. Ze zijn even interessant als de kinderlijk onderbouwde theorietjes die gespuid worden en even interessant als het vage mysterie waar het eiland om bekend staat. De film weet nergens een zenuw of voelspriet te raken. Niets boeit.
Het enige opzienbare aan de film is dat de filmcrew nu eens niet uit een groep tieners bestaat, maar uit een groep die minimaal 20 jaar ouder is. Het is het enige opmerkelijke feit uit de film, die daardoor trouwens geen slag beter wordt.