In Praise of Nothing (2017)

Alternatieve titel: Slatko od Ništa

Servië / Kroatië / Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Boris Mitic
met de stem van Iggy Pop

'Niets' (Nothing) heeft zijn naam niet mee, maar is desondanks een ondernemend type. Moe van het onbegrip dat hem ten deel valt, loopt hij weg van huis en reist over acht gebergten en acht zeeën om ons te bezoeken, waarbij hij alles becommentarieert wat hij tegenkomt. In de cadans van korte rijmende zinnen komen leven en dood, de relatie tussen man en vrouw, politiek, en de betekenis van het bestaan voorbij. De wereld volgens Niets, een visie die alles omvat.

avatar van Verhoeven
Niemand gezien op het IDFA?

avatar van Confusie
Tja, Iggy Pop.

Mooie man.

Warme ziel.

Vertelstem van jewelste.

Jennifer Aniston haar.

Uitermate geschikt voor iets als dit natuurlijk, zoals dan ook de uiteindelijke uitkomst blijkt te zijn.