Freedom for the Wolf (2017)

Duitsland / Verenigde Staten / Hongkong / India / Japan / Koeweit / Tunesië
Documentaire

geregisseerd door Rupert Russell

Lang leve de democratie: iedereen is gelijk en we kunnen zeggen, doen en denken wat we willen. Toch? In Freedom for the Wolf wordt die comfortabele bubbel eens en voor altijd doorgeprikt. Te beginnen in het Hongkong van 2014, waar de Occupy-beweging standvastig protesteert tegen wat zij zien als schijndemocratie – totdat de machthebbers het zat zijn. Filmmaker Rupert Russell springt vervolgens de wereld over (van de Arabische Lente tot de benoeming van Trump als president) om te laten zien dat het idee van vrijheid niet alleen wordt ingezet voor het bevorderen van liberale waarden, maar ook om anderen te onderdrukken.