Ramen Heads (2017)

Japan
Documentaire

geregisseerd door Koki Shigeno

Ramen is de steeds populairder wordende Japanse noedelsoep. Wat begon als een snelle, eenvoudige en vooral voedzame soep voor de hongerige bevolking in het naoorlogse Japan, is inmiddels uitgegroeid tot een ware cultus. Devote fans, ramen heads, reizen stad en land af op zoek naar de ultieme ramen. Ze hebben er urenlange wachtrijen voor over. Tomita Osamu is al drie jaar achter elkaar uitgeroepen tot de beste ramenchef van Japan. Uitgebreid komen zijn ingrediënten en werkwijze in beeld. Geheimen heeft hij niet, obsessief is hij wel: altijd op zoek naar de beste gedroogde sardines of de lekkerste varkenskop voor zijn bouillon.

Vanaf 17 mei in de bioscoop (Cinema Delicatessen: 'City Food & Film Festival on tour')