Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

I'll Push You (2017)

1 stem

Spanje / Verenigde Staten
Documentaire / Avontuur

geregisseerd door Chris Karcher en Terry Parish
met Patrick Gray, Justin Skeesuck en Ted Hardy

Justin Skeesuck en Patrick Gray zijn beste vrienden en ondernemen, wat allemaal begon met drie woorden, een reis via de pelgrimsroute naar Santiago de Compostella. Deze zal 34 dagen in beslag nemen terwijl ze 500 mijl doorkruisen. Doordat Justin in een rolstoel zit vanwege een zeldzame zenuwaandoening zal Patrick zijn vriend voortduwen.

avatar van Mal Boie
De film is als videoverslag opgevat. Een documentaire; geen drama dus.
Het idee deze pelgrimage met een zware kerel in een rolstoel te doen is zo absurd dat deze verfilming van deze enorme prestatie echt wel het kijken waard was.
De beeldkwaliteit is niet altijd goed; met verschillende soorten camera's gefilmd, soms niet goed scherpgesteld, zelfs.