Der Lange Sommer der Theorie (2017)

Duitsland

geregisseerd door Irene von Alberti
met Julia Zange, Katja Weilandt en Martina Schöne-Radunski

Zomer 2016 in Berlijn. Nola, Katja en Martina wonen samen in een kunstenaarsbuurt en hun flatje is gelegen in het laatste oude huis midden in het braakland, vlakbij het centraal station. Maar dit gebouw zal er niet lang meer zijn, want een nieuwbouwproject is al gepland. Elk van de drie jonge vrouwen moet met hun dagelijkse leven worstelen: Katja is een actrice, maar met de rollen die haar worden aangeboden, is ze erg ontevreden. De fotografe Martina is werkneemster van een curator, maar wil liever als zangeres van een band aan de kost komen. Nola aan de andere kant, werkt aan een film waarvoor ze verschillende wetenschappers interviewt om te ontdekken welke theorieën ze hebben en wat ze vandaag kunnen betekenen in de maatschappij.