Dau Huduni Methai (2015)

Alternatieve titels: Song of the Horned Owl | दाव हुदुनि मेथाइ

India

geregisseerd door Manju Borah
met Reshma Mushahary, Jasmine Hazowary en Ahalya Daimary

De afgelopen vijfendertig jaar hebben bijna 40.000 mensen hun leven verloren in de noordoostelijke regio's van India door etnisch geweld en opstand. Veel van deze slachtoffers zijn onschuldige omstanders. Raimali, een jong slachtoffer van seksueel misbruik, was daar één van. Als ze in een verlaten huis ligt, herinnert ze zich hoe separatistisch geweld haar leven heeft gemarkeerd, en dat van haar minnaar en hun families.