Broeders (2017)

Alternatieve titel: Brother

Nederland

geregisseerd door Hanro Smitsman
met Achmed Akkabi, Walid Benmbarek en Bilal Wahib

Wanneer Yasin El Amrani na een periode van vrijwilligerswerk in een vluchtelingenkamp in Jordanië spoorloos verdwijnt in de oorlogshel van Syrië, maakt zijn familie in Nederland zich grote zorgen. Zijn oudere broers, tegenpolen stand up-comedian Hassan en militair Mourad, besluiten hun broertje zelf op te sporen en hem mee terug te brengen. Terwijl Hassan en Mourad met minimale voorbereiding of aanknopingspunten de levensgevaarlijke tocht naar Daraa ondernemen, worden de broers in dit drama geconfronteerd met hun eigen vooroordelen en beperkingen.

avatar van Donkerwoud
Welke mafklapper bedacht heeft dat deze film erbij gebaat was om hem in tweeën te hakken en uit te zenden als een tweeluik i.p.v. één volledige speelfilm!? Toch is het fijn om eens een Nederlandse film te zien die én geen archetypische Marokkaans-Nederlandse cast heeft én Syriëgangers in ieder geval nog probeert te vermenselijken. Het valt iets te vaak terug op sleetse oorlogsclichés en, zoals wel vaker bij producties uit onze regio, het budget om één en ander in beeld te brengen houdt niet over, maar 'Broeders' (2017) haakt alleszins fijn in op de actualiteit.

avatar van Decec
Een goede drama film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek met
Dolby Digital...

svp leuk dat ik deze film gevonden heb en toegevoegd...