De Familie Slim (2017)

Nederland
Familie / Avontuur

geregisseerd door Roy Poortmans
met Matheu Hinzen, Sara Dol en Tatum Dagelet

De Familie Slim gaat over een uitvindersgezin waarvan de jongste zoon Max zich het buitenbeentje voelt van de familie. Zijn uitvindingen mislukken altijd. Wanneer zijn ouders en zus ontvoerd worden tijdens een groot uitvindersfestival moet Max alles op alles zetten om hen te redden met een uitvinding die werkt.

kappeuter (moderator)
Vanaf 6 december in de bioscoop (Just Film Distribution)

avatar van Phantasm
Prima in elkaar gezette familiefilm die lekker wegkijkt.

avatar van mrklm
Zwakke regie en houterige vertolkingen in een mix van halfbakken ideeën [de Dance-a-lot en de boardcomputer bijvoorbeeld] en inventieve vondsten. Deze tekortkomingen zijn vooral storend in de eerste helft van de film, maar halverwege verbetert het script zich en blijkt de film toch nog aardig wat amusementswaarde te hebben, zeker in de opmaat naar de finale in het Evoluon waar ik - niet geheel toevallig - na afloop van de voorstelling nog langs fietste.

avatar van Mr Thee
Megaslecht geacteerd. Toch vermakelijk voor de kleintjes wegens een spannend verloop en de spannende uitvindingen. Als ouders hebben we ons rotgelachen om het acteerwerk, Peter Aerts, de AH man en de leuke maar erg knullige effectjes.

Erg slecht, maar daardoor toch hilarisch. Een knipoog naar backtothefuture en dan nog een fractie knulliger; zeker nu het gaat om een film uit 2017. Past vast bij het budget. De outro is terecht bloopers .

Beste een aardig idee en onze kinderen vonden het nog wel leuk ook, hoewel die zelfs af en toe zeiden: "Dat kan toch niet!"
Met een knipoog naar "Peter en de vliegende autobus" uit 1978 vond ik die film veel beter. Jammer, want het had veel beter gekund en dat ligt niet aan het budget. Het grootste problem met deze film is de geloofwaardigheid. Natuurlijk kunnen de uitvindingen niet maar het ligt er te dik op en dat samen met niet al te best acteerwerk. De technische termen kunnen de acteurs nauwelijks uitspreken maar zien wel in een oogopslag de oplossing van een problem in een formule en technisch manko. Had het hele scenario wat subtieler gemaakt en deze film was niet een grote karikatuur van zichzelf geweest.

avatar van jeroenxp
Het is dat de kinderen de film leuk vinden. Maar als ouder heb ik mij wel eens verbaasd hoe er geacteerd werd. Vooral het zusje van de familie Slim. Zal wel een vriendendienstje zijn geweest. De kinderen hebben zich wel vermaakt en gelachen.

Bantavoer
De film gekeken, maar heb zo het idee dat het een combinatie is van Nutty Professor en Spy Kids. Acteren was, zoals altijd, belabberd. Special effects: gaat. Verhaal: simpel. Misschien leuk voor de kinderen, maar denk dat, als ze deze film na tien jaar weer gaan kijken, denken van: vond ik dat leuk?

Erg matige jeugdfilm. Wellicht als slimmigheidje bedoeld om een film over slimme mensen te baseren op zo een dom en voorspelbaar script(toegankelijk voor iedereen, weet u wel), maar al te pienter is het uiteindelijk toch niet. Een belegen en ondermaats verhaal dus, jammer ook dat er geen goede grappen en relativerende humor in zit waardoor het voor volwassenen nauwelijks is uit te houden. Het acteerwerk is belabberd: als die meneer van Appie Heijn de beste prestatie levert dan kun je je voorstellen hoe het met de rest gesteld is, vooral Tatum Dagelet laat pijnlijk zien dat ze er weinig van kan. Al met al een weinig ambitieuze productie, die waarschijnlijk alleen kans op waardering maakt bij kids tussen pakweg de leeftijd 8 t/m13, voor iemand die daarboven zit wordt dit al vlug vervelend.