Noise (2017)

Alternatieve titel: 製作委員会

Japan
Documentaire / Drama

geregisseerd door Yusaku Matsumoto

Debuut van Yusaka Matsumoto over de beruchte Akihabara-moorden in 2008. Twaalf jaar na de massamoord volgen we verschillende personages, van een veelbelovende popster tot een jonge zonderling die als bezorger werkt. Allemaal hebben ze iets anders overgehouden aan de moorden en daar komen de problemen van het heden ook nog bij.

avatar van McSavah
Soort van verzameling van scènes die ik uit andere (Japanse) films ken. De hele film lijkt ook een opmaat te vormen naar iets wat niet komt. Nogal tegenvallend dus, maar het is technisch in orde en verder werkt het dramatisch vaak wel. Uiteindelijk moet je het meer als een schets beschouwen dan als een interessant narratief, en dan is het zo slecht nog niet.