Loro di Napoli (2015)

Italië
Documentaire

geregisseerd door Pierfrancesco Li Donni

In Napels wordt in 2009 de migrantenvoetbalploeg Afro-Napoli United opgericht met een mix van Afrikaanse, Zuid-Amerikaanse, Italianen van de tweede generatie en Napolitanen. Ze spelen toernooien voor amateurs in de noordrand van de stad en ze winnen er vaak. Vijf jaar na de oprichting van de club wordt de droom van de oprichter en voorzitter Antonio werkelijkheid: Afro-Napoli United geraakt ingeschreven bij de Italiaanse voetbalbond (Figc), maar dit kostte zweet en tranen en hij botste met de sportieve bureaucratie en de Italiaanse wetgeving. Dankzij zijn doorzetting kan Antonio zijn ploeg inschrijven in de Derde Categorie, het Italiaanse equivalent van de Belgische vierde provinciale.