Puya: In the Circle of Time (2017)

Alternatieve titel: Puya - In the Circle of Time

Duitsland

geregisseerd door Shahbaz Noshir
met Shahbaz Noshir, Matthias Rott en Joana Duyster-Borreda

De Duits-Iraanse Puya, die al bijna dertig jaar in Duitsland woont, probeert met veel moeite om het als filmmaker te maken, maar tot op heden zonder succes. Het pad naar een bioscoopfilm is lang. Zo zoekt hij zijn weg als een videograaf van bruiloften en is af ​​en toe acteur. Op een dag ontmoet hij Nimrod, een ideale hoofdrolspeler van het manuscript waaraan hij koortsachtig werkt. De man is een Duits-Joodse dokter die van het nazi-regime wegvluchtte. Nimrod moedigt Puya aan om het script af te werken en daarmee zijn lijden te beëindigen.