Valley of Bones (2017)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Dan Glaser
met Autumn Reeser, Rhys Coiro en Steven Molony

Het westen van Noord-Dakota. Anna, een alleenstaande moeder en paleontoloog, en McCoy, een meth-verslaafde arbeider, vormen een unieke band als ze beiden proberen om te gaan met hun criminele verleden. Hun hoop ligt in een groot fossiel van een T-Rex dat miljoenen waard is. Anna kan hiermee haar carrière en haar relatie met haar zoon herstellen. McCoy heeft het geld nodig om zijn schulden af te betalen aan een lokale kartelbaas en om zijn dochter te redden.

avatar van Alathir
Valley of Bones is het debuut van Dan Glaser. Eerst en vooral begin ik misschien best met de positieve punten. Die zijn er zeker wel want de fotografie, editing, cinematografie en zelfs ook de acting en soundtrack zijn best goed.

Toch is er een gebrek aan consistentie wat het genre betreft. De film lijkt niet goed te weten wat het eigenlijk wilt zijn: een thriller, een drama, een horror, een misdaadfilm, ... Het is een beetje een mix van alles en dat kan goed uitdraaien maar hier blijf ik uiteindelijk wat op mijn honger zitten. De pacing en sfeer zijn ook niet altijd even goed gezet want soms ging ik wat naar de klok kijken.

In de film zie je duidelijk elementen terug van in een No Country For Old Men en Breaking Bad. Het zal je dan ook niets verbazen dat er ook iemand van Breaking Bad meespeelt namelijk Tio Salamanca.
Deze film kan echter nergens het niveau van bovengenoemden halen.