Transmania (2016)

Kroatië
Mystery / Experimenteel

geregisseerd door Tanja Golic, Sara Hribar, Bobo Jelcic, Zvonimir Juric, Hana Jusic, David Lusicic, Dalibor Matanic, Edi Muzina, Petar Oreskovic, Ivan Salaj, Ivan Sikavica, Filip Sovagovic, Sonja Tarokic, Stanislav Tomic, Vlatka Vorkapic en Jasna Zastavnikovic
met Csilla Barath-Bastaic, Lana Baric en Milivoj Beader

Aan Transmania werkten meerdere regisseurs mee die elk vijf minuten hebben bijgedragen om het eindresultaat te verkrijgen. Hiervoor baseerde elke cineast zich op de laatste minuut van het vorige segment. Samen ontwikkelden ze een verhaal met dramatische wendingen waarin de suspense iedere vijf minuten wordt opgebouwd.