Des Clics de Conscience (2017)

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Alexandre Lumbroso en Jonathan Attias

Steeds meer mensen ondertekenen petities op het internet. Maar wat gebeurt er werkelijk met deze muisklikken zodra onze handtekeningen worden verzameld? Met de lancering van een petitie voor het behoud van traditionele zaden hebben Alexandre en Jonathan gewezen op de kracht van de macht van de burgers. Ze kennen hoop en ontgoocheling maar verschillende zaken waaronder de moestuinen die beantwoorden aan de klimaatconferentie van Parijs ontkiemen een verlangen naar een democratische herovering.