Begum Jaan (2017)

1 stem

India

geregisseerd door Srijit Mukherji
met Pallavi Sharda, Vidya Balan en Gauhar Khan

Begum Jaan (Vidya Balan) runt een bordeel met een aantal dames. Er zijn elf prostituees die weigeren met elkaar een bordeel te delen en dat tijdens de deling van Brits-Indië. De bordeeleigenaar moet een oplossing verzinnen...

Bij de opsplitsing van de Britse kolonie India in 1947 in een hindoe-deel (India) en moslim-deel (Oost-Pakistan, nu Bangladesh) staat een bordeel precies op de door de Britse autoriteiten geprojecteerde scheidslijn. Het bordeel moet derhalve verdwijnen, maar de hoerenmadam en haar dames willen van geen wijken weten.
Bollywood remake van Rajkahini van dezelfde regisseur. Kan ondanks de robuuste rol van Vidya Balan als eigenzinnige bordeelhoudster niet tippen aan het spetterende Bengaalse origineel uit 2015..