The Wedding March (2016)

Canada
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Neill Fearnley
met Jack Wagner, Emily Tennant en Josie Bissett

Olivia Parsons en Mick Turner hadden in hun studententijd een relatie met elkaar. In het weekend dat zij gaat trouwen ontmoeten de twee elkaar na lange tijd weer. Het duurt niet lang voordat ze de ontdekking doen dat ze nog steeds gevoelens voor elkaar hebben. Hierdoor komt Olivia voor een dilemma te staan: moet zij kiezen voor haar verloofde of voor Mick?

Typische low budget tv film. Onbegrijpelijk dat deze tot dusverre nog vier vervolgen heeft gekregen ook. Dan zou je een duidelijke doelgroep vermoeden, alleen kan ik me daarbij geen goede voorstelling maken. Romantiek waar de zoetsappigheid vanaf druipt, wellicht iets voor voormalige bakvisjes die nooit volwassen wilden worden maar voor de gemiddelde kijker zal dit iets te voorspelbaar, humorloos en oubollig zijn. Wat ook niet meewerkt is het beroerde acteerwerk. In Amerikaanse voorbeeldfilms kom je naast een scherper script ook vaak steracteurs tegen die het niveau wat opkrikken, maar in The Wedding March zien we mensen van het kaliber Wagner, een man die zijn brood voornamelijk verdiende in eindeloos durende soaps als as the world turns en dat is hier terug te zien. De man doet zijn best maar is middelmatig en mist charisma, en dat geldt eigenlijk voor de hele film.