Die Beste Aller Welten (2017)

Alternatieve titel: The Best of All Worlds

1 stem

Duitsland / Oostenrijk

geregisseerd door Adrian Goiginger
met Verena Altenberger, Michael Pink en Michael Fuith

Adrian is zeven en groeit op in Salzburg. Zijn jonge moeder Helga en haar vriend zijn beiden heroïneverslaafden. Zijn biologische vader stierf voordat hij geboren was. Helga houdt van haar zoon boven alles. Ze is verscheurd tussen haar poging om de best mogelijke moeder te zijn en haar behoefte om de leegte door het gebruik van drugs op te vullen. In deze wereld is ontbering de norm. Het weinige geld dat er is gaat naar heroïne en hoewel Helga blijft proberen af te kicken lopen haar inspanningen regelmatig op niets uit. Dit alles maakt deel uit van het dagelijks leven van de jonge Adrian. Zijn wereld is niettemin vol avontuur en allerlei ervaringen en hij ervaart zijn jeugd als gelukkig.