Dyrene i Hakkebakkeskogen (2016)

Alternatieve titels: In the Forest of Huckybucky | De Dieren uit het Hakkebakkebos

Noorwegen
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Rasmus A. Sivertsen
met de stemmen van Stig Henrik Hoff, Frank Kjosås en Nils Jørgen Kaalstad

Klaas Klautermuis, Maarten Bosmuis en Hazeman wonen met al hun vrienden in het Hakkebakkebos. Ze hebben daar een goed leven, maar de kleinere dieren moeten wel altijd goed oppassen voor sommige grotere bosbewoners. Vooral Rein de Vos is een gevaar. Het liefst verslindt hij elke muis die hij tegenkomt. Als IJge Egel dan ook nog eens probeert Maartens oma op te peuzelen, vinden de muizen dat er een nieuwe wet moet komen: alle dieren moeten voortaan vrienden zijn en mogen elkaar niet meer opeten.

kappeuter (moderator)
Vanaf 13 december in de bioscoop (Just Film Distribution)

avatar van Pelagatti
Leuke kinderfilm. Ideaal voor kinderen van rond de 3-4 jaar. Creatieve animatie met mooi kleurgebruik. Niet te druk en goed te volgen voor de kleintjes. PS. op het eind ook een beetje spannend...

De kinderen vonden het leuk. Dat had mogelijk ook te maken met het feit dat ze voor het eerst in de bioscoop waren. Ik vraag mee eerlijk gezegd af of de film vaak gekeken zou worden als ik deze thuis zou hebben. Ik denk het eerlijk gezegd niet.

Voor volwassenen valt er eigenlijk ook niets te halen bij deze film. Wat dat betreft zijn er de honderden films die leuk voor klein en groot zijn en daarom mijn voorkeur hebben.