Conversation with a Cactus (2017)

Alternatieve titel: サボテンとの会話

1 stem

Duitsland / Frankrijk / Japan
Documentaire

geregisseerd door Élise Florenty en Marcel Türkowsky
met de stem van Ayumi Yoshida

In de jaren 70 deed de befaamde Japanse wetenschapper Hashimoto samen met zijn vrouw een experiment om cactussen te laten praten. Dit omdat Hashimoto dacht dat cactussen perfect zouden kunnen dienen als getuigen in een moordzaak. Deze experimentele documentaire mixt beelden uit die tijd met enkele fictieve moordzaken en nieuwe pogingen om een cactus een taal te leren.