ad
  • 8.144.984 stemmen

In het Hoofd van Mijn Zusje (2015)

Documentaire | 54 minuten

Genre: Documentaire

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Ingrid Kamerling

Met onder meer: Vivian Kamerling

IMDb beoordeling: 6,8 (20)

Over In het Hoofd van Mijn Zusje

In deze poëtische en tegelijkertijd rauwe documentaire kruipt de filmmaakster in het hoofd van haar zus, die op 24-jarige leeftijd onverwacht een einde aan haar leven maakte. Vivian was een jonge, mooie en veelbelovende vrouw die volop bezig was de wereld te ontdekken. Ze was zoals zoveel leeftijdgenoten op zoek naar wie ze was en naar wat zij kon bijdragen aan de wereld. De zusjes leveren elk hun eigen strijd, maar is hun strijd wel zo verschillend? Geleidelijk vervagen de grenzen tussen de zussen, tot het punt dat we ze niet meer van elkaar kunnen onderscheiden. De verbinding tussen beiden is wat uiteindelijk overblijft.

avatar van Baboesjka

Baboesjka

Deze documentaire wilde ik al een tijd zien. Ik heb hem net op televisie gekeken en hij was wel een beetje zoals ik had verwacht. Heftig, mooi in elkaar gezet, herkenbaar, gevoelig en kort, maar krachtig, wat mij betreft. Ik kan mij goed in Vivian inleven. Ik weet hoe zwaar het leven kan voelen en hoe hoog je de lat voor jezelf kan leggen. Ik vind het triest dat het zo is afgelopen met haar. Dat had ik haar niet gegund. Ze leek mij heel lief, sensitief en intelligent. Deze documentaire lijkt met alle liefde en respect voor haar zus gemaakt te zijn door Ingrid Kamerling, en passend bij Vivian's karakter. Ik voel me nu best bedrukt, het is niet niks en ik kan niet altijd naar deze categorie documentaires kijken, maar ik vind het wel fijn om hem gezien te hebben. Fijn dat er nog mooie beelden van Vivian zijn. 3,5*

avatar van missl

missl

Mooie docu over een vrouw die zichzelf te hogen eisen stelt en hier dan waarschijnlijk niet aan kan voldoen. De docu geeft alleen geen antwoorden, wel heel mooi gemaakt.