H.I.T. - De Romeo's (2017)

België
Actie / Komedie

geregisseerd door Matthias Temmermans
met Chris Van Tongelen, Davy Gilles en Gunther Levi

Het gaat niet goed met De Romeo's. Vooral Chris krijgt het op zijn heupen wanneer Davy voor de zoveelste keer te laat opdaagt op een concert waar ook andere zangers op de affiche staan. Wanneer één van de artiesten vlak voor zijn optreden wordt aangevallen, probeert Davy de aanslag te verijdelen. Chris en Gunther zijn verbaasd over zijn interventie en eisen een verklaring. Davy neemt hen mee naar zijn huis en toont daar zijn wapenarsenaal wat als bewijs moet gelden voor het feit dat hij al een tijdje undercover agent is binnen de HIT-missie. Meer wil hij daarover niet kwijt. Maar voor Chris is dit het bewijs dat Davy niet meer met zijn hart bij De Romeo's is. Hij wil dan ook dat De Romeo’s ermee ophouden. En dat net aan de vooravond van het Europees Schlager Festival…

Kutste idee grootste flop

1,5 ster, omdat iedereen er met een fijne goesting duidelijk iets leuks van heeft proberen te maken en omdat dit gewoon een fijn ideetje was voor elke Vlaamse schlagerfan. Dit gezegd zijnde mag het na deze film alweer meteen weet stoppen ... ieder zijn branche!

Auw ... absoluut geen hit, deze Romeo's eersteling. De complete Vlaamse schlagersscene including Nicole & Hugo passeert de revue. Gelukkig snel naar de uitgang, viva de Romeo's !