Bonjour Anne (2016)

Verenigde Staten / Japan
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Eleanor Coppola
met Diane Lane, Alec Baldwin en Arnaud Viard

Anne staat op een kantelpunt in haar leven. Ze is al lang getrouwd met een succesvolle, gedreven maar nonchalante filmproducent. Onverwachts belandt ze in een roadtrip van Cannes naar Parijs met een zakenpartner van haar man. Wat een zeven uur durende reis zou moeten zijn verandert in een zorgeloos tweedaags avontuur vol met omleidingen langs pittoreske bezienswaardigheden, lekker eten en wijn, humor, wijsheid en romantiek. Dit zorgt ervoor dat Anne's zintuigen ontwaken en haar weer levenslust geven.

avatar van Bubblez
Moge dit een film a la Under The Tuscan Sun worden!

avatar van mrklm
Paris Can Wait... en deze film ook. Luchtig, maar leeg vermaak is wellicht interessanter voor liefhebbers van Franse cuisine en wijn. Diane Lane weet de film bijna te redden met haar ontspannen ogende vertolking. Je waardering voor deze film over Anne, de wat verveelde echtgenote van een gejaagde filmproducent (Alec Baldwin) die vanwege oorpijn niet kan vliegen en daarom per auto van Zuid-Frankrijk naar Parijs rijdt, met Jacques [Arnaud Viard], een collega van haar man, als chauffeur. Maar die maakt talloze tussenstops bij pittoreske plekjes en (vooral) allerlei eetgelegenheden.

Je waardering voor deze film hangt af van je indruk van Jacques. Als je hem kunt accepteren als een vriendelijke, romantische Franse charmeur dan is dit best te pruimen. In mijn beleving schildert Coppola's scenario hem eerder af als een betweterige, zelfingenomen slijmbal en profiteur (hij sleept Anne naar dure restaurants, drie keer raden wie alle rekeningen mag betalen?).

Hoe dan ook: het gaat uiteindelijk nergens over en is meer een te uitgebreide toeristische film vol weinig echt interessante weetjes over van alles en nog wat, maar vooral zonder verrassingen. Vat nog unne (Franse) borrel, zou ik zeggen en kijk een betere film.

avatar van blurp194
Under the Tuscan Sun was een heerlijke film. Maar of het de jaren zijn? deze is dat niet, en Diane Lane lijkt zich geen moment op haar gemak te voelen onder de Franse zon en de charmes van Arnaud Viard. Daar staat dan wel tegenover dat het verhaal meerdere locaties aandoet waar ik met mijn meissie langsgeweest ben, en dat is dan toch wel weer grappig.

Over de rol van Viard, en daar tegenover de erg karikaturale Baldwin, ach, je kan er alles van vinden. Maar de oplettende kijker ziet natuurlijk dat hij, in tegenstelling tot wat mijn voorganger meent, als echte gentleman alles betaalt.

Wat een onvoorstelbare k*t film. Gaat helemaal nergens over! 1 brok irritatie!! Zo zonde van mijn € 5.99 bij Pathé thuis

avatar van missl
Een man die ADHD lijkt te hebben en telkens iets anders moet doen gaat op reis met een vrouw die daar helemaal geen zin in heeft. Mooie beelden van Frankrijk, verder een zoutloze prent.

Snap helemaal niets meer van Coppola !! Wat een wan prestatie, blooper !
Echt een inhoudsloos niemandalletje, zonder de mooie Lane, zou deze film het bekijken niet waard zijn geweest. Ik was aan het wachten op de climax, maar die bleef uit.....knap waardeloos.

avatar van Decec
Een redelijk drama/romantiek/komedie film...
Redelijk verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Bekende acteur Alec Baldwin...
Bekende actrice Diane Lane ...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
met Dolby Digital...
Niet te moeite waard...

Weinig te beleven. Zoutloze poging van mevrouw Coppola om toe te treden tot het gilde van vermaarde regisseurs maar helaas heeft ze nog niet de helft van het talent van manlief, of desnoods dochter Sofia. Is opgezet als een verfilming van een middelmatig bouquet reeks boekje. Een voorzichtige romance tussen een niet al te gelukkige maar gesettelde vrouw op leeftijd(de nog altijd mooie Lane speelde deze rol iets te vaak, maar komt er ook hier op bewonderenswaardige wijze mee weg) en een vrijgezelle Franse charmeur(een slecht geschreven rol voor een slecht gecaste Viard). Moeilijk te geloven voor iedereen dat deze lompe man de interesse kan wekken van een nog altijd zo'n bezienswaardige vrouw, met als gevolg dat we eigenlijk nooit een vonkje zien overspringen tussen dit tweetal, tamelijk fataal dus voor een romantische film. Baldwin, als de niet zo trouwe echtgenoot, loopt ook nog een aantal keren gehaast door het beeld, maar zijn bijdrage mag geen naam hebben. Blijft over het schitterende Franse landschap. Duidelijk dat Eleanor Coppola hier meer affiniteit mee heeft dan met haar echte hoofdrolspelers, en zo worden we getrakteerd op een fraaie ansichtkaart die je anderhalf uur redelijk onverschillig mag bekijken. Vive le France dus, maar als romantische vertelling zeer gezapig.. Na de gedeelde regie bij de documentaire Hearts of Darkness is dit de eerste zelfstandige klus voor Coppola, maar naar meer smaakt dit niet.

Saai en voorspelbaar.

avatar van K. V.
Deze ook eens bekeken en het was niet mis. De nadruk lag vooral op het culinaire en minder op het verhaal. De cast deed het niet slecht, maar was nu ook niet echt memorabel.
Niet slecht, niet mis, leuk voor een zomerse avond.

avatar van Gish
Deze film lijkt volledig gefinancierd door het Franse bureau voor toerisme en een aantal dure restaurants.
Jaloersmakende roadtrip wel, met de fijne, naturel spelende Diane Lane.
Verloop van het verhaal is verder erg mager, nadruk ligt op voedsel, minder op romantiek.