Eva über Bord (2017)

Duitsland

geregisseerd door Peter Gersina
met Julia Hartmann, Stephan Luca en Peter Benedict

Would-be journaliste Eva zou graag bewijzen wat ze waard is en vat het idee op haar vakantie in het Verre Oosten door te brengen op een containerschip. Daar wil ze onderzoek voeren naar scheepsontvoeringen en piraterij op de Zuid-Chinese Zee en met haar artikel eindelijk ernstig genomen worden als journaliste. In Bangkok scheept ze daarom enthousiast in op de 'Liberty' en begint rond te vragen bij de bemanning en de kapitein. Wat ze niet weet, is dat ze daadwerkelijk wat op het spoor is: het schip wordt gekaapt en de waardevolle lading belandt in handen van tot de tanden bewapende vrijbuiters.