Mécanix (2003)

Canada
Animatie / Fantasy

geregisseerd door Rémy M. Larochelle
met Stéphane Bilodeau en Julie-Anne Côté

De twee laatst overgebleven mensen worden als slaven gebruikt door een aantal vreemde creaturen die over de wereld heersen. Het enige waarvoor deze beesten bang zijn is het 'embryo van het universum', de oorsprong van het alles. De enige hoop die de mensen hebben is om zichzelf te bevrijden uit hun gevangenschap voordat ze allebei sterven.

avatar van leatherhead
Ah, had deze een poosje geleden al getracht toe te voegen, maar hij staat er nu kennelijk op. Zou deze zeker eens willen zien, ziet er freaky uit.

avatar van leatherhead
Wat een film. Tsukamoto meets Svankmajer met een flinke scheut Begotten. Zeker één om vaker te zien.

avatar van John Milton
Fijne tip leatherhead, ik heb hem ergens kunnen vinden. Ben benieuwd!