Vedo Nudo (1969)

Alternatieve titel: I See Naked

Italië

geregisseerd door Dino Risi
met Nino Manfredi, Sylva Koscina en Véronique Vendell

Komedie in zeven episodes. In 'La Diva' brengt een fotomodel een gewonde man naar het ziekenhuis. Iedereen daar heeft echter alleen oog voor haar. In 'Processo a Porte Chiuse' verdedigt een kippendief zich voor het gerecht. 'Ornella' is een travestiet die haar penvriendin op bezoek krijgt die haar nooit heeft gezien en die niet weet dat ze een travestiet is. 'Il Guardone' gaat over een verziende gluurder. In 'L'ultima Vergine' denkt een jonge vrouw dat de man van het telefoniebedrijf een woeste crimineel is. 'Motrice Mia' gaat over een getrouwde man met een ongezonde obsessie voor treinen. In 'Vedo Nudo' tenslotte ziet een man overal naakte vrouwen, zelfs als ze aangekleed zijn.