The Circle (2001)

Canada / Verenigde Staten / Iran
Thriller

geregisseerd door Sidney J. Furie
met Treat Williams, Robin Dunne en Gianpaolo Venuta

Op een exclusieve school voor jongens van steenrijke ouders hebben de beste leerlingen een geheim genootschap gevormd. Dan beschuldigt de schoolleiding hen van fraude tijdens hun eindexamen. De directeur pikt de zwakste jongen eruit en ontfutselt hen hun geheim. Hiermee kan hij de hele groep van school sturen. En dan is de verklikker ineens dood. Zelfmoord? De leden van De Cirkel vertrouwen het voor geen meter.

goeie film

avatar van skip
Het is wel een aardig verhaal en het acteerwerk is goed. Meer een spannend detective verhaaltje dan een echte thriller, maar goed. Het gaat over schooljongens die de werkelijke toedracht rond de dood van een medescholier proberen te achterhalen. De film is te vergelijken met de misdaadseries van de KRO............. , degelijk, goed te kijken maar daarmee houdt het ook echt op. Niets bijzonders dus maar ook zeker geen slechte film.......2,5 *

avatar van Spetie
Een matige film.

Het verhaal is best goed gevonden moet ik zeggen, al lijkt het wel een beetje een mix van Cruel Intensions en Deads Poets Society te zijn. De spanningsboog laat het op sommige momenten enigszins afweten. Vooral de uiteindelijke ontknoping valt wat tegen, vooral ook omdat het eerste gedeelte van de film niet onaardig is. Op momenten is het best nog sfeervol en mysterieus. Qua acteerwerk is het redelijk en in ieder geval voldoende genoeg om geen ergernissen op te wekken.

Het laatste half uur had een stuk beter gekund. De afloop was vrij voorspelbaar en clichématig. Jammer want het begin van de film was zeker niet onaardig.

Clapboy
Leuk verhaaltje, iets te weinig spanning, maar bleef wel vermakelijk.