Liian Paksu Perhoseksi (1998)

Alternatieve titel: Hardly a Butterfly

Finland
Komedie / Drama

geregisseerd door Heidi Köngäs
met Kaarina Hazard, Mika Nuojua en Jarkko Tiainen

Ergens op het Finse platteland, in de late jaren zestig, is Kaisu op zoek naar werk bij een kruidenierswinkel. Kaisu komt uit de stad, en is erg stevig gebouwd. De eigenaar van de winkel, Erni, is een ietwat verlegen vrijgezel, die naast het runnen van de kruidenierswinkel ook te maken heeft met een bazige moeder en een zus die ervan houdt veel geld uit te geven. Kaisu neemt het voor Erni op, en er bloeit wat op tussen de twee. Energiek als ze is, heeft ze binnen de kortste keren zowel de winkel als Erni onder controle, ondanks de pogingen van zijn moeder en zus om dat te voorkomen.

avatar van narva77
narva77 (crew)
Jaren geleden eens gezien op NL3, en al sinds dat ik bekend ben met IMDB heb ik deze proberen te vinden. Toen ik gisteren een plaatje zocht voor Mika Kaurismäki's "The Clan" kwam ik em opeens tegen
Leuk rustig onafhankelijk filmpje. Damn wat was zij breed zeg