Abschied (1930)

Alternatieve titels: So sind die Menschen | Abschied - Ernstes und Heiteres aus einer Familienpension | So sind die Menschen | Farewell

Duitsland
Komedie / Drama

geregisseerd door Robert Siodmak
met Brigitte Horney, Aribert Mog en Emilia Unda

Peter Winkler woont met zijn verloofde Hella in een pension in Berlijn. Hij krijgt een baan aangeboden in Dresden, waardoor hij hoopt eindelijk met Hella te kunnen trouwen. Hij vertelt het nieuws aan alle gasten in het pension. Zij vertellen het uiteindelijk ook aan Hella. Zij verzwijgt op haar beurt voor Peter dat ze een jurk en een hoed heeft besteld zonder dat ze daarvoor voldoende geld heeft.