De Vilde Svaner (2009)

Denemarken
Avontuur / Drama

geregisseerd door Peter Flinth en Ghita Nørby
met Stine Fischer Christensen, Benedikte Hansen en Thure Lindhardt

De kleine prinses Elisa (Stine Fischer Christensen) woont gelukkig met haar elf broers, als haar vader, de koning, (Jens Jørn Spottag) gaat hertrouwen. Hij wordt zo verblind door de schoonheid van de nieuwe koningin dat hij Elisa wegstuurt, terwijl de nieuwe koningin haar broers in zwanen omtovert. Met de hulp van een oude vrouw gaat Elisa op zoek naar haar broers die gedurende de dag zwanen zijn. Ze wil haar broers redden maar ze weet helemaal niet hoe ze dat moet doen.

avatar van Tanita
Naar een sprookje van Hans Christian Andersen en het filmdebuut van Koningin Margaretha, die ook bij de productie betrokken was. Queen of Denmark makes film debut...as an extra | Reuters - in.reuters.com