Uitgesloten (2001)

Nederland

geregisseerd door Mijke de Jong
met Michiel Huisman, Nadja Hüpscher en Egbert Jan Weeber

Jonathan is Jehova's getuige. Samen met zijn vriend Koen doet hij echter allerlei dingen die volgens hun geloof verboden zijn. Beiden hebben ze een vriendin die geen Jehova's getuige is. Hierdoor lopen ze het risico om uit de gemeenschap gezet te worden. Jonathan besluit aan zijn vriendin te vertellen dat hij Jehova's getuige is. Nu komt hij echter voor de vraag te staan hoe hij deze liefde aan zijn ouders en de gemeenschap van Jehova's getuigen moet uitleggen.

ik ga hem zometeen kijken

avatar van Jolienepien
Verassend goede film. Had ik niet verwacht, maar ik vond hem leuk.

avatar van niethie
Net als Bluebird de andere film die ik van regisseuse De Jong zag een erg aangrijpende film die op een eerlijke en nuchtere manier een zwaar onderwerp behandeld, de film bevat een paar zeer sterke scenes, hoofdrolspeler Weeber was erg overtuigend in zijn rol en verder vond ik het plot gewoon erg boeiend uitgewerkt.

3,5 sterren

robertus65
Hele aardige film, maar niet echt heel verrassend. De leukste scene was dat Nadja Hüpscher mee ging langs de deuren.

avatar van totalreject
Leuke film. Zou hem wel op dvd willen hebben maar een dvd-release lijkt me onwaarschijnlijk aangezien hij er dan al wel was geweest toch?

Telefilms verschijnen doorgaans niet vaak op dvd, als ze niet in de bioscoop te zien zijn geweest...

avatar van niethie
Iets dat best jammer is aangezien er nogal wat pareltjes tussen zitten.

gotti schreef:

neuh alleen soms glipt er wel eens een tussen. Skin was toch ook een telefilm?

En die is dan ook in de bioscoop geweest. Net als TBS en Bloedbroeders...

avatar van totalreject
Ok, die heb ik dan ff gemist.
Maar nog steeds zou het leuk zijn als ze deze film op DVD uit zouden geven.

avatar van Proeneke
Ik ben zelf in het geloof van JehovaH's getuigen opgevoed, en kan mededelen, dat wat hier in deze film getoond word heel dicht bij de werkelijkheid ligt.

Ik heb destijds contact opgenomen met de omroep en gevraagd om een exemplaar op video, dat ze met uitzondering toen opgestuurd hebben (wel betaald). Later heb ik m naar dvd omgezet. Audio is zeer slecht, maar de film betekende veel voor mij, zeker omdat ik er op ongeveer dezelfde leeftijd als die jongen mee gestopt ben. Weliswaar in ' minder dramatische omstandigheden' maar toch.

avatar van Drulko Vlaschjan
Marcel van Roosmalen haalde de film aan in zijn nrc.next-column. Ik had er nog nooit van gehoord, maar groot Nadja Hüpscher-fan als ik ben heb ik hem direct gekeken. Hij staat op uitzendinggemist of hoe dat tegenwoordig heet, dus dat is makkelijk.

Heel groot kan mijn fandom trouwens niet zijn, bedenk ik nu. Anders had ik wel van het bestaan van deze film geweten.

Het verhaal werd rechtlijnig verteld, de karakters waren nogal ondiep. Huisman (of Weeber, ik ben slecht in gezichten) lijkt een vrij leeg persoon. Je merkt nergens dat hij worstelt met zijn relatie en lusten aan de ene kant en zijn religie en familie aan de andere. Of nou ja, je merkt het wel, maar heel subtiel, terwijl ik me niet voor kan stellen dat die jongen niet helemaal gek wordt van de situatie. Matige film dus eigenlijk. Ik zou hem niet kijken als ik jullie was.

Ik wil hem hier kijken;
: Uitgesloten kijk je op npo.nl

, maar hij doet het niet.
Hij blijft maar laden.
Hoe kan ik hem zien?

Wil iemand hem op youtube zetten?

Oh op windows met internet expl. lukt het wel.
Op de mac niet