Storm in Mijn Hoofd (2001)

Nederland

geregisseerd door Frans Weisz
met Coen Flink, Pierre Bokma en Will van Kralingen

De grote acteur van de oude stempel, Lucas Bron (Coen Flink), wil na een optreden een eitje bakken maar dat heeft explosieve gevolgen. De keuken verandert al snel in een vuurzee en in de gedachtenflitsen vlak voor zijn dood regisseert Lucas enkele hoogtepunten en dieptepunten uit zijn turbulente leven. Hierbij geassisteerd door zijn zoon Petja (Pierre Bokma), die hem probeert te redden. Zodoende brengt Lucas (onwillekeurig?) een diep weggedrukte gebeurtenis mede naar de oppervlakte: de dood van zijn vrouw Meriam, Petja's moeder.

kappeuter (moderator)
Laatste rol van Coen Flink, als ik me niet vergis.

avatar van jay73
Coen Flink blijft toch de mooiste naam die ik ooit gehoord heb. Net een stripheld!

avatar van narva77
Klopt, idd de laatste rol van Coen Flink. Heb em nooit zo bewonderd, maar realiseer me dat hij toch een groot acteur/toneelspeler was.

FisherKing
Een verhaal als met The Shootist van John Wayne.
Laatste rol van Coen Flink dus ook.....
Die rol van Will van Kralingen is echt perfect !!!

Ik had nog nooit een film met Coen Flink gezien (natuurlijk wel ontzettend veel afleveringen van Oppassen!!) en daar was ik wel benieuwd naar. Flink acteert hier uitstekend, maar het verhaal kon me ondanks z'n originaliteit niet erg boeien. 2,5*