V Ogne broda Net (1968)

Alternatieve titels: No Path through Fire | В Огне брода Нет | No Crossing under Fire | No Ford in the Fire | There's No Ford through Fire

Sovjet-Unie
Drama / Oorlog

geregisseerd door Gleb Panfilov
met Inna Churikova, Anatoliy Solonitsyn en Mikhail Gluzskiy

Na de Oktoberrevolutie van 1917 werkt Tanya Tyotkina tijdens de daaropvolgende Russische Burgeroorlog op een trein als verpleegster. Aan de zijde van het Rode Leger draagt ze de gewonde soldaten van het front. Ze is een wat saai, onhandig en niet al te knap meisje, maar krijgt niettemin verkering met de jonge soldaat Alyosha. Helemaal tot bloei komt ze echter als ze met de schilderkunst in aanraking komt.