Gangnam 1970 (2015)

Zuid-Korea
Misdaad / Actie

geregisseerd door Ha Yoo
met Min-ho Lee, Rae-won Kim en Jin-young Jung

Seoel in de jaren zeventig. Tijdens het hoogtepunt van politieke corruptie ontwikkelt het zuidelijke deel van de stad, Gangnam, zich langzaam maar zeker tot een welvarend stadsdeel. Jeugdvrienden Jong-dae en Yong-ki voeren dagelijks strijd om rond te komen. Wanneer hun huizen worden gesloopt door lokale misdadigers, raken zij betrokken bij gewelddadige conflicten en vervreemden van elkaar.

avatar van Biosguru
Viel me erg tegen. Het is vooral onnozel slecht te volgen. Net alsof je in een soap valt die al jaren loopt en jij net alleen 1 aflevering te zien krijgt zonder karakter introductie.

Een rommeltje over politieke corruptie en een bendeoorlog, waarbij twee jeugdvrienden aan weerszijde van de scheidslijn belanden. Zoals het een Koreaanse gangsterfilm betaamt overvloedig oeverloos geweld. Los daarvan vallen er ook flinke gaten in het verhaal, waardoor het moeilijk te volgen is. Ik weet zeker dat ik deze film heel snel vergeten zal zijn.