Kocan Kadar Konus (2015)

Turkije
Romantiek

geregisseerd door Kivanc Baruonu
met Murat Yildirim, Ezgi Mola en Nevra Serezli

Efsun heeft net haar 30ste verjaardag achter de rug, maar heeft nog nooit een lange relatie gehad, laat staan dat ze haar ware liefde gevonden heeft. Efsun heeft, in tegenstelling tot de andere vrouwen in haar omgeving, niet de nodige kennis om een man rond haar vinger te wikkelen. Daarom besluiten haar vrouwelijke familieleden om haar hierbij een handje te helpen. Dus krijgt ze niet alleen raad van haar zusters Tugce en Ceren, maar ook van haar neef Merve, moeder Gönül, tante Nur en zelfs van oma Peyker. Maar gaat Efsun er echt iets van leren?

avatar van John Lee Hooker
Het begon op zich nog wel aardig, met een huiskamer waar de aanwezigen geboeid zaten te luisteren naar een vrouw met een theekopje in haar handen waar ze allerlei voorspellingen uit kon halen. Maar de meligheid bleef zich herhalen en ik vond het op een gegeven moment erg vermoeiend worden. Deze romantische komedie focust zich vooral op een dertigjarige Turkse vrouw die singel is gebleven en een iets andere daginvulling heeft dan haar familie en vrienden. Ze komt toevallig een oude 'liefde' tegen en spreekt ook geregeld met deze jongen af. Haar kennissen geven advies over hoe ze dit het beste aan kan pakken en hoe ze zich moet gedragen maar dit blijkt een averechts effect te hebben op de man in kwestie. Helemaal als blijkt dat het onderwerp 'trouwen' nogal hoog in het vaandel staat. Ik heb een aantal keer kunnen glimlachen maar ik vond het voornamelijk allemaal iets te overdreven en te flauw.

avatar van ambrosini
Een film van Ezgi Mola.. voor mijn gevoel zeker een talent. Alleen in deze film liet ze haar beste kant niet zien.. Zeer matige film.

Rol van Murat Yildirim was ook niet sterk en misschien ook de reden dat het verhaal niet echt tot leven kwam.

jammer..