Triumph in the Skies (2015)

1 stem

Hongkong
Romantiek / Drama

geregisseerd door Matt Chow en Wilson Yip
met Louis Koo, Sammi Cheng en Francis Ng

Branson neemt de vliegtuigmaatschappij van zijn vader over. Wat hij niet weet is dat een oude liefde van hem als stewardess werkt bij de maatschappij. Wanneer de twee elkaar tegen het lijf lopen is het duidelijk dat ze nog gevoelens hebben voor elkaar, maar het verleden heeft diepe wonden nagelaten. Om de herlancering van de maatschappij kracht bij te zetten regelt Branson een optreden van een bekende popster.

Aardig.

Soort van serie-uitloper. Blijkbaar ook al een tijdje aan de gang, dan kan een film meestal niet uitblijven. Je merkt het ook wel dat dit niet echt een op zichzelf staand project is. Daarvoor is er te weinig introductie en lopen er teveel verhaallijntjes afzonderlijk van elkaar.

Maar eigenlijk stoort dat niet. 't Is een soort van bijna-omnibus projectje rond een aantal personages die beperkt met elkaar verbonden zijn en zo elk hun eigen romantische problemen kennen. Paar bekende namen, waarbij vooral Francis Ng en Cheng in het oog springen. Ook de verhaallijn van Kuo komt best goed uit de verf, Koo en de rest blijft jammer genoeg wat achter.

Gaat dan ook een beetje op en neer. Bij de leukere verhaallijntjes is het best fijn allemaal. Kleurrijk, aan budget volgens mij ook geen gebrek. Al betekent dat ook wel weer dat het zich allemaal afspeelt in het overhippe Chinese wereldje. Maar wanneer de mindere verhaallijntjes aan bod komen is het eigenlijk vooral wachten tot de focus weer verlegd wordt.

Leuk voor een keertje, aardig romantisch niemendalletje met een paar beperkte hoogtepuntjes. Waarschijnlijk leuker voor fans van de serie, maar ik vermoed dat die niet echt op MM rondwaren.