SpangaS in Actie (2015)

Nederland
Avontuur

geregisseerd door Jop de Vries
met Lennart Timmerman, Ricardo Blei en Priscilla Knetemann

De vriendschap van Raaf (Lennart Timmerman) en Abel (Ricardo Blei) komt onder druk te staan wanneer het Spangalis College wordt gesloten en de leerlingen verspreid zullen worden over andere scholen. In hun strijd om dit te voorkomen besluit de vriendengroep het schoolgebouw te bezetten. Dat gaat niet volgens plan. En als Raaf en Abel daarbij flink ruzie krijgen, ontstaan er twee kampen binnen de hechte vriendengroep. Pas nadat het helemaal uit de hand loopt, beseffen ze wat de waarde van vriendschap eigenlijk is.

Vanaf 18 juni in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

Trailer geplaatst

avatar van Kondoro0614
Ze vonden het dus blijkbaar weer eens tijd voor een nieuwe...

avatar van TheLionKingFan
Komt de NPO weer geld tekort?

avatar van mcdaktari
Het is toch niet te geloven, Spangas???? Een film???
Het moet niet gekker worden.

avatar van Donkerwoud
Volgens mij alweer de derde.

100.000 bezoekers voor Spangas in Actie (Gouden Film).

avatar van xxERWINxx
Doet Gaby blaaser niet meer mee ?

avatar van Kondoro0614
mcdaktari schreef:
Het is toch niet te geloven, Spangas???? Een film???
Het moet niet gekker worden.

SpangaS op Survival (2009) bestaat ook al.

avatar van xxERWINxx
Niet zo goed als zijn voorganger Spangas op Survival.
De hele film speelt zich af op 1 plaats en dat is de school, verder gebeurd er vrij weinig in de film.
Gemiste kans en saaie locatie.

Serie is en was leuker.

avatar van mjk87
Heel vroeger keek ik die serie Spangas nog wel eens. Fijne serie die redelijk naturel was en niet overdreven; prima tijdverdrijf aan het eind van de middag. Dat was dan wel de eerste seizoenen, dus veel wat de personages in deze film kende ik nog niet maar opzich maakt dat voor de film niet veel uit. Zeker als vriendengroep kan het nog wel en is dit best geloofwaardig. Je merkt dat ze op elkaar zijn ingespeeld door al tijden in een serie samen te zitten, maar als het op ander vlakken aankomt met emoties wordt het een slag minder. Zeker aan het eind gaat het veel meer die kant op en dan wordt de film ook een stuk minder. In de basis is het wel interessant, maar de uitwerking is belabberd. Er worden nog wat effecten toegevoegd, maar dat maakt het alleen maar erger en de film wordt eerder een soort duistere thriller en die sfeer past niet. En dan dat actiestuk aan het eind slaat helemaal nergens op, alsof er nog even wat spanning en sensatie in de film moest. Jammer, zo'n film (en serie) als deze moet het hebben van de onderlinge band en het leven tijdens je schooltijd, daar heeft deze film weinig mee vandoen. Dan houdt de interesse voor mij op. 1,0*.