Ngo Oi 777 (1999)

Hongkong
Actie / Komedie

geregisseerd door James Yuen
met Patrick Tam, Qi Shu en Tien-Hsin

James is een regisseur van reclamefilmpjes. Tijdens een shoot stuit hij op Julia, een toevallige voorbijganger die meteen zijn aandacht trekt. Voor hij haar kan aanspreken stapt ze echter in een wagen en rijdt ze weg. James zet de zoektocht in, maar beseft niet dat Julia er een zeer aparte baan op nahoudt. Wanneer hij haar uiteindelijk vindt gaat dan ook niet alles volgens plan.

Voortbaggeren.

We zijn 1999 en de HK filmindustrie ligt op z'n gat. Wat betere regisseurs dan Yuen timmeren aan een weg voorwaarts, maar het zijn vooral dit soort filmpjes die gereleased worden. Filler in het kwadraat, met zeer weinig aanwijsbare positieve punten.

Visueel een kerkhof, het plot weet nooit echt richting te krijgen (teveel genres die allen te slecht beheerst worden) en de soundtrack is echt wel om te huilen. Het is dat deze films nooit al te lang duren en nog best vlot verlopen, anders zou het compleet niet om aan te zien geweest zijn.

Qi en Tam lopen maar wat verloren in deze film, als kijker zat ik er al even gelaten bij. Eentje om de videotheek rekken te vullen, voer voor verzamelaars, de rest doet beter geen moeite.