Cykelmyggen og Minibillen (2014)

Alternatieve titels: Mini en de Muggen | Mini and the Mozzies

1 stem

Denemarken
Animatie

geregisseerd door Jannik Hastrup en Flemming Quist Møller
met de stemmen van Peter Frödin, Ellen Hillingsø en Ole Thestrup

Mini is een kleine kever die altijd klaar staat voor een gek avontuur. Samen met Egon en Dagmar werkt hij in een vlooiencircus. Maar op een dag loopt alles fout. Miranda, het vlooienmeisje, saboteert het koorddansen en alles lijkt erop dat het de schuld is van Mini. Hierdoor moet hij vluchten en komt hij in contact met een vreselijke bende. Hun leider, de brutale kever Basse, verplicht hem in te breken bij de bijen. Maar Mini wordt betrapt en veroordeeld tot levenslange dwangarbeid. Miranda, die zich schuldig voelt, probeert hem te helpen te ontsnappen. Maar zal het ze lukken?