De Maagd van Gent (2014)

België
Komedie / Drama

geregisseerd door Nicolaas Rahoens
met Souad Boukhatem, Luk De Bruyker en Jo De Caluwé

Een progressieve priester in Gent deelt, dankzij de groenten uit die volkstuintjes, dagelijks verse soep uit aan de daklozen. Zijn missie dreigt abrupt te eindigen wanneer de burgemeester onder druk wordt gezet door de Franse winkelreus Colfour om de volkstuintjes te verkopen.

avatar van speedy23
...de Franse winkelreus Colfour: lees Carrefour.

Leuke Belgische film, erg ontspannend voor een zondagmiddag

avatar van adso
Sympathieke dorpsklucht in een stad met circa 250.000 inwoners...

avatar van Decec
Een redelijk drama film...
Goed verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Gewoon goed HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid
(Dolby Digital)...

Zeer plezant!

Raar dat de film vergeven zit van de sluikreclame (het lijkt wel een aanklacht 'tegen') terwijl naar verluidt de sponsors pas kwamen opdagen als de film al was ingeblikt. Heel plezante film, trouwens.

avatar van 93.9
Sympathieke film! Eerder op de nederlandse dan op de belgische.. Raar eigenlijk

Een film maken met een budget van slechts 35.000 euro, gespeeld door acteurs zonder enige cameraervaring (buiten een Bob De Moor) en die er toch professioneel uitziet...Sterk! Het verhaal : charmant stadsfilmpje waar de kleine man centraal staat. Geeft een goed beeld weer van de 'koppige' Gentenaars. I like.

avatar van Knisper
Deze poster geeft 'floating heads' wel een nieuwe dimensie. Tot boven de wolken!

avatar van gizzegiz
Charmante film vol humor en drama. Ge zoudt er zo door naar Gent willen verhuizen! En die moet ik dan ontdekken op de Nederlandse TV... Absolute aanrader!

avatar van ZenZin
Sympatiek maar gaat wel richting kinderfilm.

Flauw, en wat het meest stoorde is zoals reeds door adso vermeld, men waant zich op dorpsniveau terwijl het om de stad Gent gaat.
Daarnaast kunnen de verschillende verhaallijntjes amper boeien en natuurlijk kan van de gelegenheidsacteurs ook niet meer worden verwacht.

avatar van arnodw
speedy23 schreef:
...de Franse winkelreus Colfour: lees Carrefour.

Of Colruyt.

avatar van speedy23
arnodw schreef:

Of Colruyt.

Colruyt is Belgisch, niet Frans.