Kraftwerk - Pop Art (2013)

Frankrijk / Duitsland
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Hannes Rossacher en Simon Witter

Muziekdocumentaire van Simon Witter en Hannes Rossacher over hoe een groep teruggetrokken experimentalisten uit het Rijnland uitgroeide tot een van de meest invloedrijke popgroepen aller tijden: de Duitse elektrogroep Kraftwerk. Exclusieve live-opnames, gefilmd tijdens hun Tate Modern- shows in Londen (februari 2013), worden afgewisseld met een analyse door experts, archiefbeelden en nieuw opgenomen beeldmateriaal van hun obsessies - beweging, fietsen, reizen, globalisme, communicatie, automatisering en het harmonieus samenleven van mens, natuur en techniek.