Çarsi Pazar (2015)

Turkije

geregisseerd door Muharrem Gulmez
met Erdem Yener, Ayhan Tas en Emin Olcay

Kahraman is een naïeve en weldenkende man die in een mooi Anatolisch plaatsje de kost verdient als een bediende in een Turks badhuis, geërfd van zijn overgrootvaders. Op een dag komt een rijke aannemer genaamd Tuncay uit Istanboel aan in het plaatsje. Hij wil het badhuis en de winkels er omheen slopen en er een winkelcentrum bouwen. Kapper Cemil, de vijand van Kahraman, overtuigt de winkeliers om samen met Tuncay direct aan de sloop te gaan beginnen. Kahraman wil niet dat de plek waar hij werd geboren plaats moet gaan maken voor een winkelcentrum. Ook gelooft hij niet in de loze beloften van Tuncay. Maar hij zit vast, door de schulden van zijn vader die een vrijbuiter was. Als hij de schulden niet betaalt, zal hij het badhuis verliezen...

avatar van John Lee Hooker
Iets te eenvoudig en ik heb eigenlijk nauwelijks kunnen lachen. Het is allemaal vrij doorzichtig en op een gegeven moment begon al dat klunzige gedoe op mijn zenuwen te werken. Vrijwel iedereen doet gek en dat is een beetje overdreven. Je ziet ook dat niet alles evenveel aandacht heeft gekregen (als er bijvoorbeeld drie mannen op een stoel zijn vastgebonden zie je dat die touwen gewoon losjes om hun heen hangen). Ik denk dat ze veel plezier hebben gehad op de set, maar ikzelf vond ik het helaas te nep.