Three Windows and a Hanging (2014)

Kosovo

geregisseerd door Isa Qosja
met Irena Cahani, Luan Jaha en Donat Qosja

"Drie andere vrouwen en ik werden verkracht terwijl onze mannen weg waren!" Lushe verbreekt de stilte na een lange tijd en praat met een buitenlandse journalist over haar lot in de Balkanoorlog. Ze doet dit anoniem. De angst voor de schande dat iemands eigen vrouw een slachtoffer van verkrachting had kunnen zijn, is altijd aanwezig in het dorp in Kosovo. Over het algemeen wordt de waarheid verzwegen. Als bekend wordt dat Lushe heeft gepraat, wordt ze bestempeld als leugenaar. Erger nog: ze wordt geconfronteerd met verbanning uit het dorp.