90210 Shark Attack (2014)

Sciencefiction / Horror

geregisseerd door David DeCoteau
met Judson Birza, Donna Wilkes en Jeffrey Decker

Een groep oceanografie studenten uit Beverly Hills vertrekt naar een herenhuis in Malibu om het lokale oceaanwater te bestuderen. Maar iemand, of iets, heeft een moorddadige intentie. De studenten beginnen een voor een te verdwijnen en sterven aan wonden die vergelijkbaar zijn aan die van een haaienaanval. Hoe is dat mogelijk wanneer de dichtstbijzijnde oceaan op een halve mijl afstand ligt?

ipman-99
"Beverly Hills Corpse." ... " !!!

Typisch B vermaak !!! Emoji!!! '90210 Shark Attack' is weer van dat hersenloos pulp vermaak
dat volop entertainment brengt met getrukeerde computer 'effecten' !
Hersenloos vertier, vakantie sfeertje, schaars geklede chicks en een haai die wat meer
kan dan in de werkelijkheid ! Zo fout maar zo heerlijk om te zien weliswaar door mijn ogen !

avatar van Vascago
Meest troosteloze, bloedeloze film ooit. Met de meest zielloze, dieptrieste special effects ooit. En acteerwerk waarbij vergeleken Paris Hilton een oscarwaardig actrice wordt.

avatar van jeroentjuhhhhh
Na 15 DeCoteau films weet ik hoe bont hij (of nja, vooral de producers van dit soort werk) het kan / moet maken om met minimale (of geen) middelen een film uit te poepen. Hier is dat echter wel heel extreem. Allemaal geschoten in een grote villa in Beverly Hills - overduidelijk een villa die te koop stond, met weinig inboedel- en met de focus op de 6 gloeiend hete jongeren die daar verblijven. De eerste 50(!) minuten - en je hebt er maar 70 in totaal - gebeurt er helemaal niks. Nul komma nul. De transities tussen de scenes worden af en toe gevuld met shots van een zwemmende haai, maar daar is ook alles mee gezegd. Veel shots worden hergebruikt: soms met een filter omdat het dan ineens nacht moet zijn, soms een beetje ingezoomd, soms gewoon gespiegeld Creatief in de montage... ugh. Dat krijg je wanneer je stock footage moet gebruiken.

Het zou ook geen DeCoteau film zijn als hij niet super geforceerd wat gespierde mannen in de spotlight zet. Dat gebeurt hier twee keer op identieke wijze; in het zwembad en onder de douche. Hij laat beide keren één van de vrouwelijke speelsters van afstand gluren... maar we weten allemaal wie er écht even wilde gluren Één van die dames is overigens Donna Wilkes, die op jonge leeftijd nog in Jaws 2 verscheen, maar tegenwoordig is het een typische Beverly Hills cougar. Blegh.

Nog even een laatste trap richting de effecten en kills; er wordt 4 of 5 keer exact(!) hetzelfde effect gebruikt en op exact(!!) hetzelfde moment weggesneden naar EXACT(!!!!!!!) hetzelfde drone shot van een heuvel. Als je drie druppels bloed hebt gespot, dan is dat veel. SCHAAM. JE. DOOD.

avatar van BlueJudaskiss
jeroentjuhhhhh schreef:

Die villa heb ik heel veel vaker gezien in zijn films, o.a. Badass Showdown